Linksys WRT120N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys WRT120N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

joep90 30-03-2011
Geschreven voor: Linksys WRT120N

ik heb dit ding al zo lang.
ik kan er geen beveiliging opzetten.
Want als ik de computer uit heb en de andere computer van ons ook dan doet ie het niet meer bij het opstarten.
Elke fockin dag dat ding resetten. en weer geen beveiliging.

En iedereen maar lekker op ons netwerk zitten.

nooit meer linksys bagger troep.

MaxPower 08-10-2011

Het is ook verstandig dat je de firmware upgrade, dan zijn waarschijnlijk je problemen opgelost

stiw 28-12-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Wij hadden een 3COM router. Deze was al weer 7 jaar oud. Was niet stabiel, bij draadloos printen viel de internetverbinding weg. De linksys WRT120N voldoet prima. Was bij computerland 37,95. Nette prijs voor een gemiddeld goed werkende router. Ik raad dit produkt aan als je niet al te zware eisen aan je internetverbinding stelt. Volgens mij moet je snel handelen. Er is inmiddels een opvolger. De E1000. Is wel twintig euro duurder. Bij Computerland Arnhem adviseerden ze om de WRT120N te kopen vanwege de lagere prijs. Een eerlijk advies dus en complimenten voor het personeel aldaar!!!

jravensb 29-10-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

In begin wat problemen gehad met deze router (regelmatig uitval van ontvangst), en dit bleek aan 1 setting te liggen: frame burst. Deze staat default AAN, maar is niet handig wanneer meerdere computers tegelijk op het netwerk druk bezig zijn. Vooral mijn oude 11Mb/s laptop had hier last van. Nu alles prima.

O ja,juist de nieuwe firmware geinstalleerd (1.0.0.5)

wybertje 17-10-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Helaas veel problemen. Tweemaal een half uur ongeveer aan de telefoon, 20 cent pm, gehangen met technical support linksys. Slecht of geen draadloos bereik.
Het lijkt in het gebouw te zitten, alhoewel we hiervoor ook een linksys hadden maar we wilden sneller. Veel beton en stalen binten maar was voorheen ook geen probleem met een linksys router.
Eerste router had externe antennes. De meneer adviseerde nu ook weer om te ruilen voor één met externe antennes. We hebben werkelijk van alles geprobeerd op zijn aanwijzingen maar helaas. Nu 2 pc's verbonden met utp kabel en 2 toch wel draadloos maar steeds opnieuw verbinding zoeken terwijl de computers aanstaan. Een laptop met vista vindt het draadloze netwerk al helemaal niet, terwijl deze zelfde laptop bij mij thuis met alle gemak draadloos verbindt met mijn experiabox van kpn, geen router dus hier thuis. Dus maar op zoek naar één met externe antennes en hopen op beter resultaat.

androv 10-09-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Had problemen met mijn oude router en toen deze Linksys router gekocht omdat de winkel waar ik heen ging niet veel keus had. Ik heb dik tevreden over de router. De installatie verloopt prima en bestanden delen en printer delen gaat ook prima.

Ziggo-zorgen 05-07-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Ervaring met Netgear draadloze router WGR614V6 + USB-adapter WG111V2 (dongle) bij Ziggo aangeschaft: na enige tijd werd het steeds moeilijker om verbinding te maken tussen de computer met de USB-antenne en de draadloze router. Regelmatig contact gezocht met Ziggo om het probleem op te lossen, maar zonder afdoende resultaat. Na een jaar + een paar maanden de mededeling dat het waarschijnlijk een hardware probleem zou zijn, maar dat de garantie was verlopen en er dus geen apparatuur om geruild kon worden.
Netgear geeft zelf, als gebruikelijk, 2 jaar garantie. Aangezien mijn apparaten door Ziggo waren ingekocht en ook gemodificeerd kon/wilde Netgear logischerwijs geen service verlenen.
Als je apparatuur koopt bij de provider, verwacht je een optimale werking tussen je computer en het internet.
Dat Ziggo dat zelf ook niet vertrouwde mag blijken uit het feit dat zij slechts de halve garantietermijn aanhouden als die door de fabrikant/importeur wordt gegeven.
Nu met Linksys apparatuur (WRT120N met WUSB600N) wel een prima verbinding.

EricM 05-05-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Fantastische router, valt nooit uit, heeft een goed bereik en ook serieuze netwerkaktiviteiten zoals grote bestanden van de lokale server halen en printen verlopen vlekkeloos.

Ik kreeg wel op de XP-machines de melding "Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden aangemeld." Dit is een kwestie van het vinkje uitzetten bij "IEEE 802.1X-verificatie voor dit netwerk inschakelen" op het tabblad Verificatie bij Eigenschappen voor Lanverbinding.

aartenanja 27-04-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Door alle positieve beoordelingen maar eens een linksys geprobeerd. Netjes installatiewizzardje gevolgd, gaat goed tot draadloos verbinden, dat doet ie niet. Direct eringelogd en alles gecheckt en bekeken, maar helaas. Na 3 uur terug naar de winkel en snel weer een Sitecom!!!

Stirboss 09-03-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Zeer tevreden met deze router, heb er van alles aanhangen: mini-Laptop, PC, PDA, Xbox, Wii.
Alles netjes zichtbaar in Network magic Pro. Hangt in de gang, beneden, buiten de meterkast.
Op zolder (2de etage) heb ik nog 2 streepjes over van het bereik op de laptop. Heeft NAT, dus gamen gaat ook achter deze router.

Arthur66 15-01-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

makkelijk te installeren en een duidelijke wizzard. alles werkt direct en het is een mooi compact kastje.

tomvx 12-01-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Werkt perfect, goed bereik in huis, Maar helaas crashed de installatie CD crashed met windows 7. Dus maar handmatig ingesteld. Met IP 192.168.1.1 krijg je het config menu. (ziggo gebruiker)

jptje72 09-01-2010
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Installatie ging erg makkelijk binnen 5 minuten. Overal in het huis heb ik een uitstekende ontvangst met hoge snelheden, zelfs tot meer dan 100m de straat uit.

Door het mooie design zonder uitstekende antennes, kan je de router ook overal onopvallend neerzetten.

Ruud0001 31-12-2009
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Eindelijk een router die monkey proof is. Je plaatst de cd rom in de drive en hij loodst je door het gehele installatie proces. Hiervoor had ik een sitecom en daar moest je raketgeleerde voor zijn om dat ding werkend te krijgen. In 10 minuten compleet werkend geïnstalleerd.

jlo 10-11-2009
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Inmiddels in het brabantse land (tilburg en omstreken), heeft ziggo alle wijkkabels vervangen door nieuwe , en alle klanten in de wijk die ziggo als provider hebben, hebben allen een nieuwe modem ontvangen , ziggo heeft ze de laatste wkn naar de klanten gebracht . Postbezorger vertelde dat hij de laatste weken alleen maar modems moest leveren, bij klanten van ziggo .( ubee en arrismodems). Mensen in de wijk die ik tot nu toe heb gesproken met een ziggoaansluiting , hebben allen een goede en snelle internetverbinding , zo ook naar de router toe . Hopelijk wordt de bekabelde infrastructuur in je wijk ook upgedated daan!. Kan zijn dat ziggo nog bezig om zijn eurodocsis 3.0 overal aan het bij werken is . In ieder geval geen problemen hier i.c.m de lynksys router! Hopend op voortgang en succes vanuit je provider!

Robneck 07-11-2009
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Goede router makkelijk te installeren cd erin en alles gaat vanzelf, heb 2 CPU, laptop en een playstation 3 op aangesloten en draait allemaal als een zonnetje. Download snelheid is zeer goed. Tot nu toe ook erg stabiel zeker een aanrader voor dat geld..

daan079 07-11-2009
Geschreven voor: Linksys WRT120N

De verbinding zal best goed zijn, maar de verbinding met Ziggo is bij vlagen traag en wanneer je ping -t naar de gateway of dns servers van Ziggo opzet dan heb je regelmatig last van timeouts die je een stuk minder hebt wanneer je rechtstreeks op het modem van Ziggo zit. Dit is wat Linksys hierop te zeggen heeft:

Dit probleem is bekend bij ons, het is het geval dat Ziggo een aantal internetproviders overgenomen heeft waaronder @Home Casema en Multikabel.

Dit probleem komt alleen voor bij de abbonementen die voor dat het Ziggo werd Casema waren.

Het probleem is dat Casema de IP adressen die de modem uitdeeld aan de router heel snel laat verlopen(hele korte Lease tijd).

Hier kunnen onze en nog meerdere merken routers niet mee overweg.

Wij zijn al enige tijd uit aan het zoeken wat dit probleem veroorzaakt.

Als je zoekt op Ziggo en routers dan kom je dit probleem vaker tegen. In combinatie met Ziggo voorlopig dus geen verstandige keuze.

ErikM66 02-11-2009
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Deze router nu ruim een maand in het bezit. Prima apparaat. Ik heb Ziggo en heb geen enkelprobleem gehad met de verbinding. Vind wel jammer dat Nederlands niet beschikbaar als taal in het gebruik van dit apparaat. Wel goede nederlandstalige handleiding aanwezig.

A.S. 09-10-2009
Geschreven voor: Linksys WRT120N

Ik had een Belkin router maar die werkte niet goed meer, is instabiel geworden zoals dat heet. nu heeft men op de Belkin routers levenslange garantie (is 5 jaar) maar daarvoor moet je hem wel inleveren bij de winkel waar je hem gekocht hebt, en dat is in mijn geval in een andere plaats. tzt lever ik hem daar wel een keer in.
Daarom heb ik een nieuwe router gekocht in mijn woonplaats.
Heb deze Linnksys router gekocht omdat de verkoper mij deze aanrade. Ik wou een Belkin kopen maar die was € 20.00 duurder en volgens de verkoper is deze net zo goed en makkelijk aan te sluiten. en inderdaad eigenlijk een fluitje van cent, cdrom erin en de aanwijzingen volgen en hij werkt, in eerste insantie had router geen verbinding met de modem maar dat is via het menu op cdrom op te lossen.